مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20829 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

لطفاً چند آيه براي هدايت جواناني كه به اين مشكلات (محبتها و عشقهاي واهي) دچار شدهاند بياوريد؟



اميدوارم كه در پناه خدا سربلند و پيروز باشي. پرسشهاي تو را كه از سرزمين پربركت خراسان و شهر فردوس فرستاده بودي خواندم. تلاش ميكنم كه پاسخهاي مناسبي براي اين سه پرسش بنويسم. امّا در آغاز حديث زيبايي را به تو هديه ميدهم تا تو را در دوستي با قرآن كريم و انس و الفت با اين كتاب عزيز تشويق كند. امام سجّاد7 در سخن ارزشمندي ميفرمايند: آيههاي قرآن گنجينههاي دانشاند پس هر گاه گنجينهاي را گشودي سزاوار است كه دربارة آن بينديشي. ببين خواهر گرامي! خواندن قرآن عبادت بسيار با ارزشي است اما چه خوب است كه اين عبادت همراه با فكر و انديشه باشد. خدا قرآن را فرستاده كه ما راه درست زندگي كردن را بياموزيم و اين جز با فكر كردن دربارة سخنان خداوند ممكن نميشود. قرآن را بخوان، آيات آن را حفظ كن، با معمّاهاي قرآني آشنا شو، ولي مبادا از فكر كردن دربارة آيههاي نوراني اين كتاب بزرگ غافل شوي.

حالا ميرسيم به پرسش اوّلت. در اين پرسش از تعداد كلمات قرآن پرسيده بودي. بنا به دلايلي كه الآن فرصت بيان نيست، دانشمندان مسلمان دربارة تعداد كلمات قرآن با هم اختلاف دارند. شايد عدد 77437 دقيقترين آمار از تعداد كلمات قرآن باشد. البتّه اين آمار همة كلمات قرآن را شامل ميشود و اگر قرار باشد كه كلمات تكراري را يك بار حساب كنيم اين آمار كمتر خواهد شد. ضمناً بد نيست بداني كه تعداد حروف قرآن را نيز برخي 321180 و برخي ديگر 322770 دانستهاند.

در پرسش دوّمت از فايدههاي سورة ياسين پرسيده بودي. نميدانم دقيقاً منظور تو از فايدههاي اين سوره چيست؟ اگر منظورت ثوابهايي است كه براي خواندن اين سوره وجود دارد بايد بگويم كه خواندن اين سوره آثار و بركات زيادي در زندگي دنيا و آخرت ما دارد. بخشش گناهان، آساني مرگ، خشنودي خدا، برآورده شدن حاجتها تنها بخشي از آثار اين سورة ارزشمند است. اما اگر منظورت فايدههاي اين سوره براي علم و دانش قرآني هر مسلمان است، در اين صورت بايد گفت كه اين سوره خلاصة معارف اسلامي است. چون در اين سوره هم از خداشناسي سخن به ميان آمده، هم نبوّت مطرح گشته و هم مسائل مربوط به قيامت ذكر شده است.

دربارة پرسش سوّمت هم بايد بگويم كه دعاي عهد در قرآن نيست، اين دعا در كتاب مفاتيح الجنان وجود دارد.

خواهرم! اگر برخي از پاسخهاي من برايت قانع كننده نبود، در برگههايي كه برايت ميفرستم، دوباره سؤال خودت را بنويس و بفرست. بي ترديد تلاش براي يادگيري، نوعي جهاد در راه خداست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.